"Trust no one, except yourself, express yourself"

.

BANGKIT SEMULA

Mula menaip; 9.28pm.
Lokasi; Atas katil aku.
Mood; Kesakitan.
Status; Apa ker jadah nya? HAHA!

Bersyukor pada Allah aku masih dapat teruskan hari2 aku seperti biasa walaupun berada dlm keadaan kurenng sehat. Alhamdulillah. Allah Al-Ghani, Allah Maha Kaya dalam apa jua keadaan. Di saat Allah memberikan kesakitan kepada kita, sesungguhnya kita perlulah bersyukur kerana segala kesakitan yg di berikan itu sebahagian daripada penghapusan dosa kecil kita & itu tandanya Allah menyayangi kita. Dan segala kesenangan & kesihatan yg Allah berikan itu jangan lah kita sia2 kan kerana peluang yg Allah berikan itu adalah peluang untuk kita terus bersujud kepadanya.

Jgn bila susah baru nak ingat Allah, bila senang kita lupa dengan Allah.
JANGAN SAMA SEKALI!

POWER GILERR! muqadimmah aku tu. Kalah lah pulak ustaz2 kat skolah aku tu. HAHA.
Aku cuma nak berpesan jer ok? Bukan nak sindir sesiapa. Harap maaf kalau ada sesiapa yg terasa. Aku insan lemah. :)

Oriteeeee!
Berbalik pada apa yg tertera kat title besor atas tuh.
BANGKIT SEMULA?
Apa yg bangkit? Hahaha.
Neh aku nak story kat korang pada zaman kurun mesopotamia dulu kala. Haha.
Masa aku darjah 4 kalau aku tak silap. Dah nak masok 6 taun berlalu. Woooo. O.O"
Aku memang minat lahh kat model2 kereta. Tapi paling aku suka, keta Evo 8. Memang jadi idaman aku sampai sekarang lahhh. Masa kecik2 dulu, korang tau tak keta mainan HOT WHEELS? Memang jadi kegilaan budak2 mcm aku lah hotwheels masa tu. Sampaikan satu ari, aku ternangis nangis kat mak bpk aku nak beli sangat mainan tu. Budak darjah 4 pun masih ngis ker? Tak malu betoi lah. Hahahaha! Masa tu kedai mainan yg paling terkenal kat Miri ni agak2 nya ToysWorld kot. Kat situ lah aku slalu mluahkan kan perasaan terhadap parents aku menaroh harapan nak beli mainan terutamanya model kereta. Tak cukup dgn HotWheels, satu hari aku mintak plak ngn bpk aku beli track hotwheels yg ular tuu. Aku pun dah tak igt apa nama track tu. Apa yg penting, aku berjaya menghasut bpk aku utk beli. Ahernya, aku dapat! Mahal gak track tu. Dalam 200 lbeh. Masa ni baru aku rasa menyesal suroh bpk kau beli track tu. Bodoh nyer aku. Hahaha.

Yg atas tu baru pendahuluan yerr adik2 kakak2 abg2. Yg lepas ni baru nak masok isi sebeno crita. Haha.

Ok. Setelah lama aku meninggal HOTWHEELS, aku mula terpengaroh dan dipengaroh oleh sahabat gua yg still lagi bersahabat sampai sekarang. Nama tak perlu lah den dok habaq. Sat gi, ramai pulak wanita lari kat dia. Hahaha! Dengan permainan kereta lumba2 RACETIN. Guna 4 bateri AA tuu. 2 kat control, 2 kat kereta. Wooooow! Kalau nak d critakan, memang kereta kami lahh yg hot masa tu. Masing2 ada sebuah. Sahabat aku tu lah yg byk memberi tunjok aja dalam proses memodifikasi (berbelit lidah nak sebut.haha) kenderaan tak berperasaan tu. Kalau lah aku ada telefon berkamera time tu, memang aku ambek lah gamba2 racetin tuu. Aku rasa time tu darjah 6 kalau aku tak silap. Mana da lagi phone2 canggih nih. Haha. Tak lama pastu, aku pun tak tau camner minat kami boleh hilang terhadap kereta kontrol racetin tu. Mungkin lepas perbezaan sekolah kami kat menengah kot. Tu yg aku emo nihh. Hahahaha.

&&

Skrang, aku nak habaq mai. Time tu aku bawak bpk aku gi ToysWorld. Kononnya nak mengubat rindu time kecik2 ngn bpk beli mainan kereta. Tapi sekarang, sorry lah bro! Hahaha.
Op op op op oppp..
Time aku pusing2 area kereta tuuu. Apa yg aku nampak?!!
Kereta kontrol RACETIN di keluarkan semula. Oh tidak!
Tanpa berfikir panjang, aku ambek dan terus memaksa sebagaimana aku memaksa bpk aku 6 taun yg lepas. Aku rasa still sama price dulu ngn skrang. Rm33.9o. Memang excited lah aku masa tu. Bpk aku nak beli gak utk aku. Gila tak heppy? Hahaha. Thnk u papak! :D Mcm budak sekolah tadika aku time tu. Siyesss aku ckp. Hahaha!
Lepas kuar dari toysworld tu, aku terus sms sahabat aku yg gilakan hobi mcm aku ni dulu yg aku dah beli racetin semula! Hahaha. Dari toysworld sampai kerumah, senyuman aku tak henti2. Gila. :D

Perkara yang aku buat fes2 dgn racetin aku adalah .......
Melowed atau bahasa baku nya ialah merendah kan taya hadapan. Haha.



Apa mcm? Steady tak mobil kecil gue? Haha.
Selepas sehari aku beli & melowedkan nya. Malam tu jugak aku mulakan proses mengelist kan bhagian2 yg nak d spray. Memang kegemaran aku! Haha.

Selepas di spray..
Aku begitu tidakk berpuas hati. Mmg sikap aku. Slalu tak berpuas hati dgn hsil kerja sendiri. Tapi bgus gak kalo gitu kan? Phm2 lah korang. Hahaha.
Aku akan spray bru lepas nii. Apa yg penting, aku nak menunjok2 yg aku baru jer beli battery rechargeable utk racetin aku ni. Lajuuuu tau! Hahaha!

Aku rasa stakat ni cerita tak bermaksud aku ni habiss.
Jari pun dah berpeluh2 menaip. Mata pun dah layu dgn aircond lam bilik ni. Haha.
Okayyy.
Byeeeeeeeeeeeee! :D

Tamat menaip; 11.23pm. -.-"

No comments:

Post a Comment