"Trust no one, except yourself, express yourself"

.

HUJUNG MINGGU

SELAMAT PAGI!
Hujung minggu yang pasti nya masa utk anda sekalian berehat.
Memang patut. Haha. Dan hujung minggu ni jugak masa yg korang, korang, dan korang suma nantikan. Mana tak nya, tido aher malam, bgun pagi pun aher. Haha. Bagi umat islam tuu,
SUBOH jgn tinggal yerrrr? ;D

Aku pulak,
Bgun aher gilaaa lah pagi ni. Semalam pukol 3pagi baru nak cuci kaki pi tido. Akhirnya aku berjaya bangun kan diri dalam keadaan yg terdesak lalu membuka komputer mudah alih@riba ini utk menatap blog aku nihh. Mana tak nyer, line internet 24hours dalam rumah. Wireless lah kononnya. Haha. Aku dah tergila gila ngn blog nihh. Kalau lah blog ni dijadikan seorang manusia wanita yg solehah, memang aku kahwin lah dgn dia. Tapi, tu lah, laptop mana lah ada akal. Memang tak masok akal lah aku pagi ni. -.-" Its okay kakak, abg2 sekalian. Memang itu yg aku nak. Haha.

So, apa plan korang suma hari ni?
Mesti byk yg di fikirkan. Nak shopping lah, tu lah. Bagi yg sudah bekerja tu, pay day bukan ny lama lagi. Bagi kaum wanita lah yg sgt syokk. Memang byk brg baru d beli nya. Takpaa. Memang sudah di takdirkan wanita cam tuh. Tapi tak semua lah. Hehe. Laki plak? Sudah semestinya lepak besama kwn2. Memang rutin lah tu. Haha. Kalau aku lah, tiba ny hujung minggu cam ni perkara yg salu aku nak buat memang tak sama cam aktiviti2 korang suma. Aku lebih suka terperap lam bilik. Dan melayan internet. Haha.

Cam ni jer lah rupa aku tiap ujung minggu.
I love my bantal bucukkkk! Hahaha!

Aku dalam bilik, bukannya dok menelaah dpn laptop jer. Kdg2 kalau dah naik bosan online, aku baca la jugak koleksi2 komik aku yg bertimbun nih. Ilang jugak bosan. Sesetengah org, ada jugak yg suka dok gurin bersms dgn kwn masing2. Tapi aku kurang & tak suka sangat nak bermanja dgn phone tu. Bila perlu baru aku guna. Maaf ya phne. Haha.
Kalau nak d ekotkan, masa berlalu 24 jam. Mungkin masa aku d luar bilik cuma 7-8 jam cam tu jer. Tu hujung minggu lah. Kalau hari biasa, mana bolehh bai. Aku ni still budak skolah. Tiap pagi mesti bgun awal utk menimba ilmu kat skolah. Hehe. Satu lagi, kalau nak pegi jalan2 aku lebih suka jalan dgn family aku. Knapa ya agaknya?

1. Duit satu sen pun tak kuar.
2. Aku bangga bila kwn2 aku terserempak ngn aku ketika aku sedang erat bersama family.

3. Family tak perlu risau coz aku sentiasa ada di sisi mereka.

4. Aku tak kan terjebak ngan aktiviti2 sosial d luar sana.

5. Aku syg ngn family aku. Tak nak jaoh dari mereka.


Apa pendapat korang? Ok tak? Haha. Mak aku salu pesan,
Sebaik mana pun kwn yg kita rapat tu, kalau kita dalam kesusahan, FAMILY jugak yg akan tolong. Susah senang kita, FAMILY jugak yg first. So, sayangi lah family anda dgn seadanya. Kalau salah seorang family member anda dah tiada, jgn baru nak menyesal.
&
Hari hari hunjung minggu ni salu ny akan berubah pada hari ahad malam. Haha. Bagi budak skolah cam aku ni, memang rasa sadis lah lah teruskan hari2 pada esok nya. Hari isnin! Hari bersekolah. Memang lemah sungguh tahap cipan lah nak bgun. Sejujurnya, dalam 5 adik bradik, aku lah abg & adik yg susah nak bgun pagi. Mana tak bising abg aku pagi2. Haha. Dia dah kejutkan, tapi lepas mandi, dia still tgk aku lagi berpelok dgn bantal busuk aku yg sememangnya wangi bagi aku tuhh. Haha. Aku cuba utk bgun awal, sampaikan aku set double guna alarm phone aku. Skali tgk, phne aku tu yg tido balik entam aku. Haha. Selalunya hari ahad aku akan lebihkan masa kat luar rumah. Beriadah bersama family. Masing2 dgn aktiviti masing. Aku layan SKATE jer. Memang dah buah hati aku papan tuhh. Walaupun dah nak usang. Haha.

Ok suma. Apa pa pun, hargailah masa2 korang suma dgn isian yg berfaedah ok? Jgn jadi mcm aku. Dah tau nak exam, masih jugak nak honeymoon. Haha.

Aku rasa sampai sini dulu coretan aku di tengah hari yg indah ini. Aku nak mandi, bantal busuk aku pun kembali busuk ni. Air milo sbelah aku ni pun dah sejuk. Belom sentuh setitis pun. Hujan kat Bandaraya Miri ni pun semakin lebat. Haha. Aku akan update lagi selagi aku masih hidup. ;)

Assalammualaikum..

No comments:

Post a Comment