"Trust no one, except yourself, express yourself"

.

SAHABAT

*sblom baca. pasang lagu tok. bess. :)


Rintihan & coretan terikhlas daripada seorang sahabat yg menolak cintanya utk kebaikan mereka bersama bagi mengelakkan dari mereka d belenggu maksiat. Syahdu gilaaa sahabat aku ni, sampaikan aku nak mengalir air mata & nak share kat korang coretan beliau.
Meh baca sama2..

Assalammualaikum..
Awak..
Awak nak tau tak, knapa hawa d ciptakan utk adam? Knapa Nabi Sulaiman mengemis kasihnya Balqis? Mengapa Muhammad menagih kasihnya Khadijah? Kenapa Romeo mempertahankan jiwanya utk Juliet? Chewahh! hehe. (jiwang ehhh!)
Maybe awak dah tahu suma jwpn nie. Bila saya teringat hubungan kita di suatu ketika dahulu, saya teringat akan sebuah puisi yg menyedarkan saya.
Puisinya berbunyi..

Hawa d ciptakan bukan utk d letakkan d kepala sebagai tanda keagungan,
Bukan d ciptakan utk diletakkan d kaki sebagai tanda pehambaan,
Tetapi d ciptakan utk d letakkan d sisi,
Yakni dekat di hati sebagai teman dikala kesepian.

Kadang2 kita perlu sentiasa ingat, cinta itu tak boleh d paksa. Cinta yg murni hanya hadir dari hati yg tulus suci. Dari mata turun ke hati. Itulah namanya cinta yg hakiki. Cinta yg sejati xperlu d cari. Cinta ini akan hadir sendiri pada hati insan yg benar2 memahami apa itu erti cinta sejati.
Saya nak ingatkan awak melalui petikan lagu ini..

Cinta itu cahaya sanubari,
Kurniakan tuhan fitrah insani,
Dan dimana terciptanya cinta,
Di situ rindu bermula.

Cinta itu tak pernah meminta,
Tetapi memberi sepenuh rela,
Rasa bahagia biarpun sengsara,
Berkorban segala gala.

Awak..
Mungkin kita beranggapan bahawa cinta itu menyenangkan, menggembirakan. Tapi hakikatnya.. sebaliknya. Bukan saya nak buang awak dari hidup sya tapi masa nya blm sesuai. Kita capai kejayaan sama2 dulu. Kita masuk menara gading sama2 dulu, dapatkan ijazah. Ada kerja dan kalau ada jodoh, InsyaAllah. Byk2 lah berdoa.

"Ya Allah, sekiranya hamba yg kau kirim ini betul2 membimbingmu kejalan yg diredhai, kau dktkan lah ianya dalam hatiku. Tetapi sekiranya membawaku ke lembah kehinaan, kau singkirkanlah dari hidupku."


Ok. Lepas ni awak jgn nak malu ngn saya k? Anggap je saya ni mcm kawan biasa2 awak sebagaimana awak berkawan dgn semua org. Mungkin kata2 saya ni akan menghampakan hati awak kerana menolak cinta awak tu. Kalau awak nak tau, hidup single lagi bes dari bercouple. Arap awak phm k? Harapan terakhir saya, jgn lah kita membenci lepas ni. Malah kita perdekatkan lagi hubungan ukhwah sebagai saudara seislam.

Wassalam..

Wuuuuuuu..
Pesanan buat sahabat aku;
Aku tau kau ngis bila nak tulis letter ni. Kau sendiri yg bgitau aku. Sabar lah ok? Kita sama2 bdoa agar Si Dia akn terima setiap kata2 kau tu. Aku percaya kau.

Lepas baca letter sahabat aku ni, rasa mcm bersalah pulak. Nsib baik aku dah tak couple lagi dah & cuba takkan couple lagi sehingga aku bertemu cinta hakiki aku yg sebenar. Sama2 kita renungkan, wahai sahabat.

Terima kasih..

No comments:

Post a Comment