"Trust no one, except yourself, express yourself"

.

Mom.


Hundreds of dewdrops to greet the dawn,
Hundreds of bees in the purple clover,
Hundreds of butterflies on the lawn,
But only one mother the wide world over.

Happy Mother's Day, Mak! ;D

TERAKHIR

Bismillahirrahmannirahim.

Ya Allah,
Jika aku jatuh cinta,
Cintakan lah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya pada Mu,
Agar bertambah kekuatanku untuk menyintaiMu.

Ya Muhaimin,
Jika aku jatuh hati,
Izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut padaMu agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu.

Ya rabbana,
Jika aku jatuh hati,
Jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling daripada hatiMu.

Ya rabbul izzati,
Jika aku rindu,
Rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid di jalanMu.

Ya Allah,
Jika aku menikmati cinta kekasihMu,
Janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhirkMu.

Ya Allah,
Jika aku jatuh hati pada kekasihMu,
Jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepadaMu.

Ya Allah,
Jika kau halalkan aku merindui kekasihMu,
Jangan biarkan aku melampaui batas sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepadaMu.

Amin.

Doaku, moga kita sama sama berjaya di dunia dan akhirat. Bejaya dalam mengharungi segala dugaan dan cabaran yang sememangnya menguji kekuatan iman. Kerana tapak iman itulah yang menemukan cinta yang selama ini telang hilang. Semoga cinta yang di cari telah ditemui. Semoga Allah meletakkan kita di bawah payung rahmat kasihNya. InsyaAllah.

*Maaf, ...

SELAMAT HARI JADI


5th of May, 2010.

Today is, Nenek Amoi 73th birthday. Old already, but she still strong.
Hey people, u know what my nenek still can travelling by her own. Going to KL alone. Believe or not? HAHA. I Love u nek. Harap nenek panjang umo, sempat lah nak nimang cicit lak. ;p hehe.
*we will make a suprise party for her on Saturday. jegaaaa! ;D*

Today also, Usu Nap 30th birthday. Woa. Old already, tapi? Belom kawen!

HAHA. Harap usu cepat cepat lah kawen. Dapat jadi pengapit lak. Kmk sekeluarga sentiasa berdoa. && harap usu panjang umo, murah rezeki. && akan bahagia bila dah kawen lak. :)

HAPPY BIRTHDAY!

PLEASE?


SUSAH NA JUAK MUN DAH KACAK, CANTEK, KIUT ILAK EHH.
SIA2 LAKI NGAGAK.
SUMA LAKI MELEKAT.
ELEHHH. LAKI ..
BOLEH CAYAK KA?
AKU KDIRIK GIK SIK KONFIDEN WALAUPUN KU LAKI.

&&

KATA KATA BUAT WANITA CANTIK LUAR NUN;
SYUKOR, ALLAH DAH JADIKAN TAKORG KDK YA.
EBOH SALAH GUNA KECANTIKAN TAKORG YA.
JANGAN JADIKAN ALASAN TAKORG SAMPE SIK PAT MOK LAKSANAKAN HUKUM ISLAM.
PAHAM2 LAH.

PANGAI KU NGGA EMPUAN KACAK2 TOK EH.
YAHHH.

Sorry, Sunderland.



Win 0-1, at Stadium of light.
Nani's scored.
Saya tidak melihat match malam itu. Kerana?

1. Mata dah ngantok.
2. Astro macam cibey, hujan.
3. Konfiden akan menang.
4. Esok ny maok sekolah.
5. Adalah yaaa. ;D

Oh no.
Owen Hargreaves kembali ke padang.
We really2 missed him! HAHA.

Time aku sik diat match, main Hargreaves.
Time aku diat, sik juak masok2. -.-"
HAHA. Its okay.

Last & important match!
United vs Stoke City.
Must win!!
&
Chelsea? Go to hell.
Aminnnn. :|

Chris Haslam and Alex Olson new footage



HAHAHA!
Bes bes bes.
;D

sabar


Abdol Adzeem, sabar jak lah kau k?
Pecoma knk tumbok ustad. Tedah ku ngga kau.
Asa ku nak numpu jak ustad ya, smadi abg kwn kdirik.
& aku gk respect juak nya sbagai ustad.
Ku tauk ko mok ngis time ya, tapi kau pnde kaver.
Alhamdullillah lah.
Susah juak dah skolah kita ya nek tok.

Ngga ko, smpe gerek kau pun dah pindah. Sik tahan.
Sapa gerek ka?
Ae. AISIAH yang comel2 ya bh. Yang puteh melepap ya.
Nak?
Tambah gk ny pindah, makin lah sedeh kau.
Sik pa zim. Kau maseh leh cntct nyaa.
Aku harap kau ngn nya sentiasa bahagia lah.
Aminn.
Aku tauk ny kacak, tapi eboh lah smpe mok molah maksiat k?

Kepada;
Anak Hj Edrus.

AMBEK SPURS!!

United won the game against Spurs, 3-1 at Old Trafford last night.
Yeahhhhu. Heppy gila2. HAHA.

First goal;
Ryan Giggs penalty kick. Sapa suroh main kasar. Padan muka! HAHA.
Evra cun2 gugok lam penalty box. Apa gk reffff! Ambek!
1-0, 58 min. ;)

Second goal;
Luis Nani loop ball. Kck eh. Dari wing kanan solo bawak bola.
Loop ball jak. Good! ;D
2-1, 81 min.

Third goal;
Ryan Giggs again & penalty again. HAHA.
Dah ku madah, sapa suroh main kasar?
Makaseh refff. Good job. Nait gaji ref. ;D
3-1, 86 min.

Nice game.
Nice goal.
Nice ball control.
Nice shooting.
Nice try.
Nice Nice Nice!
;D

Ohyaaa. Nani & Evra pahal ohh?
Food poisoning ka? Tedah ngga eh.
Evra sampe termuntah2. HAHA

Ok ok. Dats all.
One United! ;D

entah?

zulpadli kebosanan.

Heyy.
D hujung minggu ini, mari kita berloya burok. HAHA.
Tetiba jak jabak.

Em.
B-O-R-I-N-G-!

Mama ngn papa kluar berduan. Kononnya mok beromantik lahh.
Sak jak anak ny d tinggal d umah.
Pa jak d polah ku? Angkat kainn, nyapu rumah.
Kompem takorg sik cyk nak?
Please lah cayak. HAHA.

AAAAH!
Aku dah mula tertarik dgn wanita bertudung. Ntah lah phl.
Ngga tok, kck + kiut sik?

Sorry Kak Nadia coz ambik ur pic sukahati. ;D

Kck bah. Kan2?
Bagi wanita islam yg sik bertudung ya, bkn nya sik kck.
Tapi ..
Pleaseeee. Takorg tauk ya aurat seorang wanita nak?
So, takorg pike la sendirik. Malas ku nak ingau.
Paloi bh aku. -.-" AHAHAHAHA!

Bpk pesan;
"Mun mok dapat mpuan kdk ya nang susah kinek tok. Tapi nya akan jadi senang bila diri kau yg ngubah nya. Tapi dengan syarat, kau ubah dirik kau lok."

Aminnnnnn pak! ;D

Uhhhhhh. Esok, isnin dah skolah.
Lemah dah smangat ku nenga nama skolah. Tapi apa leh buat. Gasak jak!
HAHA.

Ok, pnjg lebar dah tok.
CHAWWWW!

WIN AWAY

Win!
Manchester City vs Manchester United.
0-1 sahaja. Bersyukurlah. ;D

Last minute, goal header oleh Paul Scholes.
Nice heading, pakcik Scholes. HAHA. Valencia assist.

Paling best, Roberto Manchini madah;
"Football is very cruel sometimes. Sometimes you win, sometimes you lose in the last minute. But we never win in the last minute!"
&
"We have improved a lot from the last derby but it the last two games against them we did'nt deserve to lose. They score a goal always in the last second."

HAHAHAHA! Cali tauk sik?
Adodododo.

Chelsea kalah entam Tottenham. Cantek! Advantage k United nait.
Now, United beza 1 point jak gik blakang Chelsea. Huh.
Arsenal? Good luck! Wigan is The Sankarable. HAHA!

;D

BLACK BRIGADE


Speechless. What can i say,
THANK YOU MAMAMAMAK!
I love u kerana memahami dah menjiwai minat saya pada roller[ustaz hamim] ini lalu membeli saya sebuah papan yg baru. ;D
Hahahaha! Happy gila2. Lamak dah ngidam deck baru.
Lastly? Dapat juak. Berkat kesabaran.
Again, thanx mak!

BE@RBRICK

I Love BE@RBRICK toys collection.
FIFA 2010 just around the corner, so i want & i will try to collect all the football national team bearbrick toys. Uncle Loong, please help me where can i get this special collection. HAHA.


But, before that i want get this!
Limited Editon by Medicom.
Wtf, niceyyyyy!
The price is $104.
Convert to Ringgit Malaysia, how much is it? -.-"

DRAW? WIERD -.-"

Again, again & again.
Manchester United draw 0-0 against Blackburn Rovers at Ewood Park yesterday.
Adododo. Apa mok jadi? Without Rooney, everything change. Huh.
Nothing much to say. More less, United play well yesterday.
Mostly United controlled the ball. But they have no chance to get a goal.
Oh my ... Huh.
Berbatov, Valencia, Nani, Park, Macheda, how come bro?
Duhhhh. Its killling me again! HAHA.

&
Also advantage to Chelsea & Arsenal to move up.

*dislike*
-.-"

Next weekkkkkk!
Manchester City vs Manchester United.
17 April 2010, 7.45pm.
United main "AWAY"!
Oh no!
They must win this important match.
:|

Emerica's


MAKKKKKKKK!
I need new skate shoes! Adidas Superskate dah sendat.
Sakit ujong kaki mok pake main mak. Boleh sik mak? HAHA.
At least lah Emerica tok. Ok ok?
*kdk org bodo loya kedirik. ;p
Hope i'll own this shoes. Aminnnn.

MANCHESTER UNITED VS BAYERN MUNICH

This is really bad bad bad news for United fans.
They loose, 3-2 on agg 4-4 but Munich win on their away goal.
First half, perghhhhhhhhhhhh! Kacak gila babi Manu main.
Nani & Gibson berik awal gol. Nait dah semangat mok tengok.
Score gk Nani sampe keputusan 3-0.
Main kacak, Manu control bola d first half.
Then Bayern goal, 3-1. Cipai lu Olic. -.-"
Gik ok ya. Dah second half,
"MACAM BURIT SIK DI CUCI 10 BULAN"
jak upa main. Adohhhah. Setat nyawa ku lemah mok ngga.
Rooney di tuka, coz ny masih dalam keadaan injured.
Then, Rafael gk knk red card. Sik sial apa jadi main? Erghh!
Setat la Bayern control bola serang2, last2?
Si Ribery burit ya shooot! Habis lah jawabnya.

Now,
Manu sik da gik dah dalam UEFA Champions Leangue.
Bukan Manu jak, tapi semua wakil dari EPL.
Parai waiiiiiii.
Bola ng boleh molah ku jadi gila!
HAHAHA.
;D

NOKIA 5230


Sik mampu beli Nokia 5800, beli Nokia 5230 tok pun jadilah.
HAHAHA.
Terima kasih ibu kerana memahami.
Akan ku jaga bana bana talifun anik.
HAHA.

Gunners OUT

Walaupun aku sik ngga live, tp aku turut bersimpati dgn kekalahan Arsenal.
Knock-OUT!
Ckit gkkkkk mok agak ke Final Arsenal ya.
Tapi memang sik dapat dinafikan, Barcelona nang kuat.
MESSI! Grrrrrrreat!
Pahal ko lokek gilak Messi? HAHA.
4 gol ko jaringkan? Ish ish. TAMAK! ;D
Sik pa Gunners, try again next UEFA Champions League.

Btw,
Manchester United vs Bayern Munich.
Main kat Old Trafford.
Thursday, April 08, 2010 2:45:00 AM
Don't miss it. ;D

MANCHESTER UNITED VS CHELSEA

Memang sik dinafikan, Manchester United kalah for the 2nd time entam Chelsea, 2-1.
Blues, you're the great team man.
Congrats's.
Memang sukar mok kalahkan Chelsea. HAHA.
But sometimes, tumbang juak Chelsea. ;D
Ya lah kan. Adat permainan.
Boleh dikatakan ada sedikit ketidakpuasaan terhadap refree ya.
Refree sik bergaji ka apa ya? HAHA.
Terokkkkkkkkkkkkkk la this refree. Malas mok crita panjang. Memang terok!
At least United menang dengan maruah. Ya lah. Rooney sik da. Tedah ngga nya.
Sorang2 ngga live. :|

Ohyaa.
First goal, Chelsea by Joe Cole. Simple gila goal ya! HAHA.
Second, Didier Drogba.
Tok aku sik puas ati ckit.
Come on lah refffff! OFFSIDE bha! Sik kan lines ref BUTAK juak?!
Adohhhhhhhhhh. Ya lah Van Der Sar sik ready mok tangkap bola ya. Offside bha actually.
SHIT!
Sik pa. Maybe ya satu advantage bagik Macheda. Gol slumber k tangan.
Ref madah rah Terry, "Tadi saya sudah kasi can sama kamu tidak offside, skrang saya kasi manu pulak laa. Adooyai. Adil maaa." ;D
Just u imagine, gol tolak k tangan? HAHA.
Tapi hakikatnya, United tetap kalah. Sik paa.

Now, league table;
1. Chelsea
2. MANCHESTER UNITED
3. Arsenal

AL-FATIHAH ..

Setiap yang hidup, pasti akan mati.
Setiap yang berlaku, pasti ada hikmah nya.
Ajal maut di tangan Allah.
Kita cuma dapat bersedia menghadapinya.

Al-Fatihah buat Allahyarham Abg Din Beramboi, yang baru sahaja menghembuskan nafas terakhir pada tengah malam semalam, 2 April 2009 akibat demam denggi berdarah yang menyebabkan beberapa organ badannya gagal berfungsi.
Semoga Allah mencucuri rahmat beliau.
Mungkin Allah lebih menyayanginya.
Takziah buat keluarga beliau.


Al-Fatihah ..

LAW- LOVER'S TIFF



Banyak sejarah lagu tok! HAHAHA!
Suk ku!
Yeahuuuuuuuuuuuu!
HAHAHAHA! ;D