"Trust no one, except yourself, express yourself"

.

COMICS?

STARTED FROM HERE!

tok adalah antara collection komik dari kartunis fav aku;
ZINT.
komik karya zint memang power.
aku sik penah jemu mok beli komik hasil karya nya.
setiap kali temu komik ny, grenti aku beli laa. haha!

& this one oso antara komik "lawak" kegilaan aku.
-keith & c2v-
*lawak kampus log in aku sik beli sbb dah baca kwn pun. haha

komik-komik dari kartunis lain pun ada.
sik ku lupak ngn local kartunis lain. ;p


-FULL COLLECTIONS-


le.gardenie; ben
sial babun bes babun! haha.
sampaikan aku berhabis duit dalam 1 masa sbb mok bca le.gardenie tok.
aku beli serentak dlm cgek masa. mujur la ada semua.
apa pa pun, layan gila. ;D

under 18; zint
kisah biak2 sekolah.
ada juak diselitkan byk pengajaran.
character fav aku, AX! power gila la nya.

k.o king; zint.
api adalah antara watak kegemaran aku.
berkisah tentang satu kumpulan yg di ketuai oleh api, salu jak gadoh.
berebut tempat. & ada la juak unsur persahabatan d selit dalam cerita tok. smpekan dah besa cdak masih bersama.

2dudes; zint
tauk street monkey? or yamakasi?
kisah tentang permainan biak zaman remaja yg gila2 kan permainan ya.
smpekan begadoh2. ada jauk kisah percintaan. cewah. haha!
fav character; slay!



MOST HATED & LOVED;

i really not intrested while reading this comic.
complicated giler!
aku sik brapa phm jalan crita komik tok.
lakaran karakter pun kurang menarik, smpekan sik terabis ku bca.

haa! this one!
I REALLYYYYY LOVES this!
cyk sik? lebeih 10 kali dah ku bca!
sik pernah fed-up!
alamakk. sapa dah pernah baca ya, eboh korang nak mdh komik tok sik bes.
>.<
ROMANTIK!
kwn tolon kwn ahernya, duak2 pasangan bahagia.
hahaha!

conclusion;
membaca adalah hobi aku
.
biar berabis wang, asal puas membaca.

scratch - -- - - - -- --- -

lifes been sucked out of me. this routines killing me. i did it to myself. i cannot say this would not be. somebody put me out of my misery. expression, stimulation, i lose and serve myself. i did it to myself again. somebody put me in my place. never enough, NEVER ENOUGH! do i deserve what i got? now everthings okay. theres nothing wrong with me. this seems unnatural. to me id say in every way. somebody kick me in the face. now somethings wrong with me. im bleeding profusely. and this seems natural. to me i fucked up every day. somebody put me in my place. what i got? i feel as if im running. back to where i started. thats whats wrong with me. and i say nothing, is everything okay? theres something wrong with me. pushing and pulling through means each and all the heart is yours. im feel as if im running. RUN! life will knock me down!

apa?

apa mok padah? aku pun sik tauk. err. gila! lamak dah sik update blog. haha. mok kata busy? sik juak. hati punya pasal la tok. hehe. kehidupan berjalan seperti biasa. mcm ya ktk org, mcm ya la aku. pepagi, mrinsak nak pegi solah. dah d gerak, mejal gk tido. biasa laa, bantal busuk ku! teman shidup semati. nyaman ilak bau smpe sik mok bgun. haha. dah dtg solah, bukan ny mok blja. main, main. honeymoon, bak kata cekgu2. :)
*emm.. aku blur laa. masa berlalu cepat. kalah kilat. cepat ilak. pa ka? haha. hari2 aku, semua bnda yg sama berlaku. cuma ada suatu hari, aku gila EMO! ntah2 cdak emo gk sik kdk aku kali. *sorry. ;D haha. sik pa laa. bnda dah jadi. apa mok buat. prinsip aku, sabar. hehe. oh ya! sik lmk gk deck powell mini logo akan menjadi milik aku! yeah. duit dah cukup k beli. hehe. dpt grind smpe patah deck. :) ya jak untuk tatapan ritok. lak post gk. :D

isi hati ..

aku perlu kebahagian,
aku perlu kasih sayang,
tapi kerana cinta.. aku tetap teruskan.
aku menangis dalam diam,
aku berkata tak terucap,
tapi kerana cinta.. aku tetap teruskan.

mungkin percintaan mengajar aku erti kesabaran.
perlu banyak pengorbanan,
memang banyak dugaan,
tapi sukar untuk aku teruskan.
aku tak mampu..
tak mampu untuk menahan rasa cemburu terhadap orang yang aku cinta,
orang yang aku sayang.
tapi semuanya telah terbukti di hadapan aku sendiri.
perasaan cemburu telah membuatkan aku lebih tabah menghadapi semuanya.
cuma air mata yg menitis di pipi saja mampu menjadi bukti kukuh tanda
kesetian ku terhadapnya.
mungkin juga air mata yang menitis menjadi tanda cinta agung aku terhadapnya.

cinta..
kalau tak di jaga, di belai, d kasih, pasti jadi buta.
tapi jika di jaga, di belai & di kasih, bunga yang layu pasti akan mekar.

aku ingin kau bahagia,
bahagia selalu di samping ku..
tapi semuanya bagai mimpi di siang hari,
dalam diam, kau melukai hati kecil ku ini.
aku dah tak bermakna bagi mu.
mungkin suatu hari nanti aku akan lepaskan kau pergi,
demi cinta suci ini.


aku menulis bukan kerana nama,
tapi.. semua nya tertulis kerana rasa.

ed hardy clothing






ed hardy clothing memang stedy!
sapa yg berminat dgn design2 cdak korang boleh checkout kt outlet cdak d KLCC, kuala lumpur. & ada juak new outlet cdak di bintang walk, Lot 1O. susah mok dpt design cam tok. clothing international. byk artis international dah pake design tok. cam Madonna, Kanye West, David Beckham, Britney Spears, Paris Hilton, P.Diddy, Heidi Klum, ngan Snoop Dogg.

korang boleh juak checkout official website ed hardy clothing;

To spread the love - lah!

lepas geram? >.<

heyy babi. phl ko babi? entah. ptt laa.. ko makan taik dirik mpun. ehh. malas dah aku mlayan krenah kau babi. bkn pa, ku sik suka ehh ko molah ku gya. & aku sik suka juak ko palat2 gya. ya la tek, org up bhaa. pa jak nak di banding ngn aku oh? biak muzik jalanan kata artis. biak kampong sik tauk pa pa ku tok. tauk kau? yah. ne sik kau sik tauk. tauk ndak ka mkn belacan. ng dah lupak la kau ngn asal usul nenek moyang ko dolok oh? haha. bkn pa bha babi, ku nak mdh kau. aku, mak kau, bpk kau ada perasaan nak juak bha. jd jwbnya, pa ka jadah ko nyakit ati cdak? aku tauk juak bha, ku sik layak nak mlarang kau molah pia pituk. p at least la ku pat nasehat kau nak? ko sik mok dga ko punya hal. ku asa mcm mok palit jak taik ku rah muka kau. smadi duak tiga ari tok ku sik mood nak berak. muak dah aku ku ngga upa kau gya eh. mok tebelak asa mata. oi babi, sik da org perfect dunia tok. kau pun seda nak? mun seda alhamdulillah laa. p knk ko mcm dah asa perfect dpn aku? wahh wahh.. bkn main up ku ngga kau. smpe *** org mok d test kau oh? hebat kau. sik sangka ku ko sehebat ya. duit sik mbak kebahagian wahai babi. tunok jak ko duit ko ya. mun ko mati kelak, ada ko nanam duit ko lam kubo? sik da. dpn aku bukan main bait ngn aku. ng pijak semut sik mati kata org tua marek dolok eh. haha. skali ku belak blkg, ya allah. nyaman ny ninjak palak aku. ya la tek. smadi ko temu ngn aku. penyabar aku tok. mun ndak, palak kau d masak ayam kicap ntam aku. yah. apa jak la biak kmpg kdk aku oh? tiap ari mkn sayo, mkn ikan masin, belacan pa suma. genti jijik ko nenga suma ya oh? haha. kau tek? wasehh. starbucks~ coffee bean~ secret recipe~ nyaman palak ko nyebut oh? sak jak duit mak bpk d gasak. haha. dah ah. kepak tgn ku nak NGANOK kau. harap kau bcala tok oh? dah bca ya boh ko ngegeh nak dkt ngn ku gk k? haha

ASLAM, AZEEM, & ZULFADLI

meet uncle aslam feat azeem & zulfadli.
dtg paxen around 1.30pm
(day out)
seronok & happy
dh 3 taun lbeh sik temu, akhirnya dpt juak temu aslam.
dtg juak ko miri akhirnya. haha.
ya bok sik PALAT kawan namanya.
perjalanan kmk org ri sabtu ya terus berjalan.
kayo2 meliar mata ngga umpuan. SOT
watching movie; NINJA ASSASIN
stat kol3.30pm
abis movie around 5pm
ninja assasin memang bes
dhen we all elek starbucks smbil
mengambil beberapa shot gmba sebagai kenangan
*gmba lam cmera aslam*
sik seda masa pun dh senja.
raon2 kco yas keja. haha. *sorry yas :p
azeem terpaksa balit awal sbb ekot abg. aa.
ilang dh sorg kwn. haha. tinggal aku & aslam
terus jalan2. dhen last tempat pegi archery atas ya.
dhen dari kol7 gya loya kt summit dgn fazrel & enggae.
bes nenga cdak loya. haha.
jam menunjukkan hampir pukol9
mak aku tlepon mok ngambik. aaaa. tidak mahu! tp terpaksa.
erghh. sik pa. aku pun balit lepas ya. huhu.
harap2 kita still contact; aslam & azeem
friends forever
gonna miss dat time

VIP LOOK

alamak! aku sudah mula jatuh cinta terhadap Yamaha Ego S ini.
mungkin suatu hari nanti aku akan memliki sebuah moto seperti ini.
aku tabek la kt Am (abg kpada aslam) sbb otak kau ng "PERGH!" nok
modify moto jd cmtok. aslam pun, turut membantu dari segi mencuci moto sehingga kilat.
hahaha. TAHNIAH!
SIMPLE BUT SMART!

heyyheyy

hahaha. lamak dh sik post. um.. sik da masa. ntah la. pa nak d bz aku pun sik tauk.
urghh. lelah lelah. haha. cepat asa masa berlalu. aku pun semakin tinggi. *kwn2 pdh :)
sik saba mok tggu result PMR. bkn ny lmk gk yaa. mcm ne ndak upa. huh. berserah jak la. mun terok, mcm sia2 jak usaha aku slamak 3 taun tok. mcm kosong jak. sik da guna mak bpak anta solah. huh. takut takut!
hidup? haiya. berapa taun agik aku dpt hidup oh? ntah. aku pun sik tauk. aku blom bersedia gk mok mati. takut takut. phl mok takut? sapa sik takut. segala ibadah jarang ditunaikan. mcm ne mok berkat hidup cm ya? adoi. mun d bygkan mmg sakit kt neraka ya. tp, phl aku kt dunia tok elek jak? enjoy jak smpe lupak dgn akhirat. apa yg perlu aku polah nektok, cuba utk bertaubat. adoo! brapa kali mok taubat. suma eksen jak. susah asa ati mok taubat. erghh! bis!
mok g taubat lok. hahaha

Oh Chentaku

Farewell Of Summer Romance

We're dying for the night; the stars are waiting for us, tingling in our eyes, to stroke the heat of the action way away beyond expectations
Appealing, charming, you are, please stay with me, and let's do this together everlastingly
Don't kill the frame of mind, don't start going back, I'm yours and you're mine, we belong to each Align Centerother forever,
Darling don't leave now, this is my summer romance, for us, when sun shines bright in the morning, let's wait for that

Are you with me?
We went through the hardest and we made it, yeah we've made it, so far

Goodbye, goodbye, don't make it thrice
Goodbye, goodbye, it's okay, it's alright, fine well have it your way,
What do I do, when my summer is wholly unfilled and empty?
I want to go home, be right beside you, kiss your lips, and embrace those cute pink braces

To save me, from where I came from, it was dark and still, I'm so scared
Correct me when I'm wrong, you've been my true inspiration, I've changed for good, and it's all because of you

Infection of the love disease is more than I could ever imagine, the city smoke his pride and the beach water it clearly
Are you with me?
We went through the hardest and we made it, yeah we've made it, so far

If you want me, wait till the time comes,
I'm saving myself for you; love is more than just sex
Well I do want you, and I'll wait till the time comes
I'm saving myself for you; I heart you so much

today was awesome!

begitu semangat ny aku bgun pagi tek. around 7.30am gya. tlepon madey, mak ny nyaut. cibey. agik tido anak nya. gne nak ngmbik nya? haha. lepas mandik pa suma, aku trus panas enjen moto dhen pecut g permy trus. huh. aku sik tauk lu jln dlm permy ya, so trpksa guna jln besa mok g umh madey. smpe2 umh madey, kemak. lamak lu nantik anak ya. bersaba jak laa. haha. duhal gk mdik. msg anak edrus ya, sik juak d reply. pa tah lagik d kol. kmk. nsb juak madey tauk umh kazen ny. pg la umh kazen. dhen aku teriak, "Azimmmmmm!"claken. sik juak ada. tggu la kdk tunggol dpn umh yaa. tetiba anak ya kluar. kemak! bruk bgun tido! ahh. bia la ny. aku ngn madey pun trus chaw k ptronas jap. bli minyak moto. dhen, patah balit gk ke umh kzen ny tek. pk la nak mandik. sik mandik gk duhal anak yaa. sak jak main skate lua umh. aku main gita & skate juak. haha. lalek la cya. loya punya loya, azim mbak mokok. emm. chaw la gk pg ujong umh ntah sapa ndak ka. layan cya jak. huh. loya loya loya loya. perut lapa! mok g al asna. skli ngga, keta polis 2buah cya. shit. ndak ku. dh la sik da lesen. da knk cekup lak! ndak ku maok. elek2 lok smpe polis chaw. plan sik mok k moto agak cya, paking umh kzen azim jak. dhen jln kaki g al asna. okok ng sik benti2 azim ya. ku dh sik tahan. sik pat gk. stop jap. haha. dhen smpe la kde tambi ya tek. "kak, oder kak. roti telor 3 milo peng 3" cibey azim. balit umh gk. mbik duit. haha. smpt gk berak. kemak. kazen ny skalik ngekot mkn. layan jak. asal enjoy. haha. tulah lu pgei, ngnok tambi jak jak. 'AYOTTT!' 'AYENN!' haha. sian ngga tambi ya. ny da perasaan juak. madey bok ny, dabel roti telor. azim ngn kazen ny gk betaik mata. haha. dh la lom mdik. ngok. suma dh kenyang~ masa mok byr. haha. cali. bongok lu jak tambi ya. ngitong pun sik pnde. blur gk tambi yaa. pa punya tambi laa. d anok gk yaa. jaik olah. dh mok chaw ya, kunci moto ku nyaris tertinggal. nsb makcik ya pdh. haha. dh mok balit ya, sial punya owner al asna na.*kali la. mok di lantak ny mek org. hahaha! dh la tetak gk ya. sial. dasar tambi! fuck. masa untok berpisah. sdeh pun ada asa. chaw dari umh kzen azim, terus anta madey. dhen, aku pulang keseorang ke umh. waaa! oi babi suma, lak kua bekpes gk ah? ahaha. insyaallah. ne sik, ptg tok msing2 dh mok berpisah. azim pulang asrama, madey ku sik pat temu gk. sbb ku mok pulang kmpg esok. hehe. bkn main plan mok party rg pante tgh mlm jemat ya. ku sik pat! last minit plan balit kpg. haha. ok. ya jak. tamat

GAMBA?
boleh la tgk kt FACEBOOK aku

LAWATAN KE PUSAT PERTANIAN KEBULOH

lawatan diadakan pada 10/11/09
awal pagi dh nantik rh foyer sekolah sbb excited ilak mok pegi. haha.
dlm masa yg sama, SMK LUTONG molah lawatan kt solah mekorg.

penantian suatu penyeksaan. haha. nantik bas dtg.

yeah! excited giler ah suma tyme tok. mcm2 la krenah geng2 lam bas. ada ok belagu.
haha. temcm2. sik da pompuan? bas lain laa. dlm 40 minit lam bas..
kmk org pun tiba di tempat lawatan. cuaca tyme ya hujan2 rintis. layan jak.

perjalanan yg sangat happening walaupun sik brapa jaoh. betapa ckit ny student form3
SMK AGAMA

cikgu pengiring yg spoting semuanya! haha.
dari kiri: ckgu ju, ckgu lungan, cikgu sharifah, & ckgu mazlina

kmk org dikumpulkan kat ctok utk mendengar beberapa penerangan tentang kawasan pertanian kebuloh. dh la org nok menerang ya, slumber2 okok rh tgn. haha.

tempat fes yg di ambak oleh org yg bekerja d ctok.
ctok la terletaknya kawasan pertenakan ikan air tawar. banyak ikan

aku pun sik tauk ikan apa dlm yaa. tp kolam ny nang besa laa.

bas SMK AGAMA MIRI

sedikit penerangan tentang cara2 mok molah blablabla.. aku sik tauk.
sik lalek pa penerangan nya. haha

pa bnda tok? aku pun sik tauk. yg ku tauk, ny akan jd pokok durian lak. haha

tmpt fes dh abis d jln2. pihak cdak berik la sedikit cenderamata kt kmk org.
ya nak d pgg kwn aku ya, ya la cenderamata ny. hahaha.
tumbuhan pa ndak ya ka

perjalanan d teruskan. next, kmk org g sheep shed no.1 tok.
ku fes ng blur, nak pa nama tmpt ya. duhal tmpt kambing. hahaha

layan bena cdak merik makan rah kambing ya. tuija bena. for information ktk org, tmpt tok berbau kdk apa jak! tahan jak laa. haha

berpegangan dgn kambing yg busuk yaa. gelik ku
-.-"

masing2 dah keletihan. cuaca bertuka menjadi panas. rayo2 pulak dlm bas. haha.
aku? elek jak. main camera. dlm perjalanan yaa, tetiba bas stop.
tei. pk apa tek, duhal ckgu mok singgah beli buah. haha. hya sapa yg mok beli jak dibenarkan turun. tp aku? sik da beli. aku juz ambik gmba. aha

kelibat ckgu sharifah membeli buah longan. byk doe!

student mpuan la paling byk beli. ya la di beli ny, rambutan jak. sik rock bena.

aku suk ngga nenek tok! ya la aku mbik gmba nya. mok tauk phl? dari jaoh fes2 ku ngga muka ny, ng muram jak. sik tauk phl. kali buah sik laku. haha. dh kmk org dtg, lesap buah rambutan nak d jual ny. ngga muka nenek ya, manis da jak senyuman nya. BUAH LAKU la katakan. haha.
p/s kpada nenek: nek, ktk harus bersyukor ada kmk org mok nak meli rambutan ktk ya. haha
ALHAMDULILLAH la nek :D

tok pun lesap ku sa. kali laa. murah nak mati jak.

dari kiri: rezan, madey & zulharizan
tok bok ROCK! beli durian. apa brg rambutan? haha

buah lam plastik ya, ng terus di angkut ckgu lungan.
haha. ku sa, ng durian runtoh la si penjual tyme ya.

reaksi di dalam bas. MAKAN! haha. mistake sik sempat ambik gmba durian. bok nak masok bas ku, skali ngga, dh abis durian di gasak cdak. haha

awang yg macho mkn rambutan. haha

WOW! baby samurei ka? haha. elek ahh. bnda biasa jak. man mpun. dga kaba k klayie blt dari lawatan. ntah. sik gago. haha. pisok ya la juak k bukak durian kali. haha.
perjalanan diteruskan. semua enjoy dlm bas. kekenyangan. haha.
TETIBA!
jeng3..
ada prempuan melaporkan purse ny ilang. kerja sapa ndak ya ka?
aku polah2 sik tauk. maka dh tauk. haha. spotcheck di jalankan sbelom semua turun dari bas. laki jak. dgn bodoh nya, ash nikam purse ya kua dari pintu kecemasa blakang bas. paloi. ne sik kantoi. alu la laki knk tudoh. ckgu sik tauk senanya sapa nikam.

semua plajar laki, di suoh bekumpol di foyer solah. elek jak laa. aku sik besalah. k pa mok takut. tgk, sempat gk brambik gamba tyme ckgu tgh sak ati. haha. ekot susunan dudok lam bas ckgu suoh. dh la aku blkang skalik. ckgu mdh, sapa nok dudok blakang & keduak blakang ng knk suspek sbb purse ya ckgu nmpk di tikam dari arah pintu kecemasan belakang. aku kenak suspek? seterok2 aku, sik ku nak mencuri. haha. purse dh di jumpa, tp masalah ny
ne tuju kad bank mpuan mpunya purse ya?
& SIAPA PENCURI ya? hahaha

(walet aku)
ckgu suoh suma laki susun walet cdak kt tepi. aku dgn slumber ny, meletak walet ku ditepi & terus mengambil gmba. haha.

perkara yg aku paling sik suka. dga ckgu mrepak! hahaha. blakng ya la mangsa ny. tedah ku ngga kau. dh la aku simpan tepon ku ngn nya. hahaha

pa tok? men ambik jak. haha

purse mangsa. sambil mendengar ckgu berceloteh.

sesi perbincangan mok polah spotcek. k pa mok polah spotcek? suma laki dah tauk sapa nok ngambik. hahaha. tyme ckgu syarifah berik nasihat pa suma. mesti jujo la pa la d pdh nya. hati si pencuri pun terbuka untuk mengakuk & memberi kembali kad bank si mangsa.
dgn ini, saya mengumumkan pencuri ny ialah
.......

MAHADEY
ANAK HAJI MAHMUD!
yeah! itu dia. pencuri yg tidak ada perasaan rasa bersalah.
mistake tyme tok battery cmera dh abis! mun ndak, aku akan ambik cgek shot dlm sesi penyerahan kad bank ya kt ckgu.
sbenarny zulharizan nok ambik dri beg mpuan ya, tp mahadey tok dh paka lam bidang tok & ny nok napok kad bank ya. so, mahadey la palak!
alhamdulillah~ kes dh settle. ckgu bait.
sik mrepot rh pngetua. haha
JADIKAN INI SUATU PENGAJARAN

conclusion:
memang happening walaupun masa ya aku demam & kepeningan


-END-

dua sahabat

AZEEM & ZULFADLI

oi zim. bukan jodoh kita la ya. saba jak la zim. harap dpt yg terbaik gk buat masa akan dtg.
ya laa. kta molah org gya, gya juak balasan Allah berik rh kta. kau sik laa.

aku yg byk polah salah & MISTAKE
pa boleh buat, bnda dh jadi.
sik sebak di dada ko zim?
mun ko sebak, apatah lagik aku.
hahaha
umm..
sedih zim, sedih~
CINTA ya butak zim ohh. ahaha
walaupapun yg berlaku zim, kita sabar jak la geng ohh.
harapan musnah!
apa yg diharapkan, semua musnah.
100% GAGAL!
dohhh~ ku mseh sik puas ati tok zim.
panas~ panas~ ko sik panas zim?
ku tauk, since ko dpt tauk ny dh *tuut* yaa ku dh pat bca perasaan ko.
cm ya juak ku asa kinek tok. dolok aku tetak2 kan ko. ahaha.
kinek?
padan muka aku! hahaha.
semua ya, PENGAJARAN!
ya la nama nya cinta. realiti cinta, kehidupan bercinta.
hooooooooo~
sik da asa mok ngis ko zim? emo kit bha. hahaha. aku da sa tok.
lak ku masok lam jamban, nangis puas puas. hahahaha.
melayang dh asa tok. ingt x gne asa heineken nak kta minum yaa?
gya la sa ku nektok. hahaha.
oi, boh lepas2 msg ku keh? kta bergosip tentang dia~ hahaha.
pa ka? isk. dh la asa ku tok. cukup cukup.
boh mok emo emo.
NASIK DAH JADI BUBOR
ne pat mok merayu rayu gk.
slh kita juak. buat keputusan ekot nafsu. hahaha.
bh
BYE KAWAN KAWAN!

AMARAN!
EBOH NGEGEH MOK
NANYAK
PAHAL.
DAH BACA,

CUKUPLAH. hahaha

wanita cantik meyihatkan lelaki

Wahai lelaki, ada berita baik untuk memastikan kesihatan terus terpelihara. Mudah saja, selalulah bertemu atau berdampingan dengan wanita cantik!

Ini dibuktikan menerusi kajian University of California seperti dipetik oleh Telegraph. Kajian mendapati kehadiran wanita cantik meningkatkan hormon testosteron dan kortisol lelaki.

Hormon testosteron berfungsi sebagai pembangkit ghairah selain menambahkan kesihatan dan memberi tenaga. Hormon ini berada pada tahap tertinggi semasa lelaki berumur 20tahun dan berkurang seiring pertambahan usia dan tempoh hubungan

Kortisol pula berfungsi menurunkan ketegangan urat-urat saraf dan meningkatkan kepekaan.Jika tahap kedua-dua hormon ini sama-sama meningkat, anggota badan pun akan terasa lebih sihat.

Kajian diketuai oleh Dr. James Roney itu melibatkan 149 pelajar lelaki berusia 18 dan 24 tahun yang dipertemukan dengan wanita cantik dan tentu sekali yang memikat hati.

Selang beberapa minit pertemuan, air liur responden diambil dan diuji untuk mengetahui kadar hormon testosteron dan kortisolnya.

Disinilah satu fakta menarik ditemui. Hanya dalam masa lima minit berbual dengan wanita cantik itu, tahap testosteron mereka meningkat hingga 14 peratus manakala hormon anti tekanan kortisol meningkat sehingga 48 peratus.

Tetapi berbeza pula apabila responden terlibat brtemu dengan rakan lelaki mereka. Tahap testosteron dan kortisolnya menurun sehingga 7 peratus

Penjelasannya mudah, semasa lelaki bertemu dengan wanita cantik dan memikat, otaknya akan menghantar mesej pada kelenjar pituitari untuk mengeluarkan kedua-dua hormon tersebut. Ketika hormon itu tersebar ke dalam badan, sistem metabolisme akan mendai lancar dan tubuh pun akan terasa lebih bugar.

Ternyata lebih menyihatkan tubuh badan selain tentunya membahagiakan ketika bersama wanita cantik berbanding melepak dengan rakan lelaki seperti yang selalu dilakukan oleh lelaki Malaysia di kedai-kedai mamak.

taken by me :)

nama kt nametag utk next year. simpan. main focus jak pics tok
rokok? haha. focus main peranan
i love to play focus :)

AMARAN! ROKOK MEMBAHAYAKAN KESIHATAN!

saturday sucks

gmba yg paling lamak diambik. dlm 3 4 kali shot :D

skali shot jak. amat menarik :) (edit)

sbenanya byk gk gmba cmtok, p tok la yg kck bg aku. ehe

hari ini amat membosankan. uhhh. perut sakit disbbkan gastrik yg melampau. pagi, 3 kali masok jamban dohh2. juz tido & tido. emm. tyme mkn pun sik sama ngn org. ptg? emm. agik la boringg. suoh abg ku mbik gmba jak. gamba2 yg sempat diambik seperti yg diatas. babi ko beb. ya pun britong. suma mok da tag2 nya. haha. diam ko! :p dipendekkan cerita,
HARI INI AMAT MEMBOSANKAN!